Oro

Bröt aldrig ut någon förskylning igår. Men de dåliga humöret fortsatte. 
Inte ens att följa mamma till tvättstugan hjälpte. 

Läggningen blev försenad. Och de e helt mitt fel. Jag helt ärligt tappa tiden. Så vid 21:20 hade han somnat med en hel flaska välling. Ca 1 timme senare än planerat. 
Jag försöker verkligen ha rutiner. För mig är de på gott och ont. Känslan av att jag vet vad ska hända vilken tid jag ska gör vad är väldigt lugnande. 

Det funkar oftast. Men med barn, eller mitt barn iallafall, så visst de stora grejerna funkar. Tupplur varjedag mellan12/13-14/15 tiden. Läggning mellan 20-20:30. Middag vid 17. De finns vissa, men de funkar inte alltid. 

Pojken har aldrig på 14 månader sovit hela natten igenom. Alltid vaknat nån gång, oftast 2 gånger per natt. Vi har samsovigt större delen och oftast räcker de med att lufta över honom från hans säng till vår så somnar han om direkt. Så är de bara att lufta tillbaka honom till hans säng så sover han vidare några timmar. 
Men han dricker fortfarande en flaska runt 5 tiden. Innan va de ersättning nu är de välling. 

Nu till dagens oro, han har sovit natten igenom. Ingen kl 5 välling. Vilket e bra, eller?

Mår han bra? Tänk om han är sjuk? Han va ju så grinig o jobbig igår. 
Tankarna bara rullar runt i huvudet på mig och jag känner oron över att de e något fel med honom. Varför vakna han inte under natten? 
Borde kanske njuta av att jag sovit. Men min interna klocka väckte mig ändå vid 5:40. Så jag har legat här o väntat på att han ska vakna 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nemirenko.blogg.se

Mamma till en busig 1åring, och gravid med bebis 2. Förlossnings depression, social ångest, och dåligt självförtroende samt självbild.

RSS 2.0