2018

Så nytt år nytt jag

(null)

Eller helst inte... 

Kl är 07 och dagen har börjat. 

Eller inte. Pojken sover fortfarande här bredvid mig och jag funderar hur länge kan jag låta de gå, innan hela dagen blir kaos för att han hade sovmorgon. 

Är de dåligt att väcka en 14månaders "bebis" ??? 

Känner att de e dax att läsa på om sömn. 🙈
Själv har jag legat vaken sedan halv 5 tiden. Bebis i magen sparkat. Smärtan i höfterna, och mina egna onda tankar har hållit mig vaken. 

Idag är en vanlig hemma dag. Har inget planerat alls. En del av mig gillar de. Ingen stress över att hålla tider eller att se respektabel ut. Kan gå i pyjamas hela dagen 
En annan vet att ensam med mina tankar slutar ofta dåligt. 

Terapeuten sa att jag skulle börja skriva dagbok, som ett sätt att få ut mina funderingar. Jag är en väldigt stängd och introvert människa gillar inte att prata om mig själv och absolut inte om mina problem. 

Alltid haft känslan av att andra har de värre så sluta klaga. 
 
Hon sa att de e väldigt vanligt bland unga och barn idag. Känslan av att världen suger så vad har vi e fantastiska Sverige för rätt att må dåligt

Jag har sedan tonåren mått skit. 

Och alltid känt att de är fel. Men depression kan hända alla spelar ingen roll vem du är eller hur ditt liv ser ut. 

Efter pojken föddes 2016, och jag blev mer och mer deprimerad så nu när bebis 2 är på G i april så känner jag 

Jag måste må bättre. Jag måste bli säkrare i mig själv och min roll som mamma till dessa barn. 
De ska växa upp till självstarka människor som inte någonsin ska ifrågaställa sitt värde

God morgon 2018! 
(null)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nemirenko.blogg.se

Mamma till en busig 1åring, och gravid med bebis 2. Förlossnings depression, social ångest, och dåligt självförtroende samt självbild.

RSS 2.0